논문 및 연구활동 |
- 연구활동(주요논문)
-
[논문]
이상근, 강민철, 강현수,
Mechanisms underlying aggravation and relaxation of virtual aggression: a Second Life survey study
, BEHAVIOUR & INFORMATION TECHNOLOGY
, Vol.32
, No.7
, pp.735
-746
(Sep, 2013)
-
[논문]
김창수, 강민철, 이상근,
I became an attractive person in the virtual world: Users’ identification with virtual communities and avatars
, COMPUTERS IN HUMAN BEHAVIOR
, Vol.28
, No.5
, pp.1663
-1669
(Sep, 2012)
-
[논문]
이상근, 강민철, 변원기, S. Trimi,
Innovation and imitation effects in Metaverse service adoption
, Service Business
, Vol.5
, No.2
, pp.155
-172
(Jun, 2011)
-
[논문]
강민철,
A proposed improvement to the multilevel theory for hierarchical decision-making teams
, JOURNAL OF MANAGEMENT & ORGANIZATION
, Vol.16
, No.1
, pp.151
-167
(Mar, 2010)
- 국제학술논문지
-
[논문]
Maidul Islam, Tegegne Tesfaye Haile, 강민철,
Do Hedonic or Utilitarian Types of Online Product Reviews Make Reviews More Helpful? A New Approach to Understanding Customer Review Helpfulness on Amazon
, JOURNAL OF GLOBAL INFORMATION MANAGEMENT
, Vol.29
, No.6
, pp.1
-18
(Nov, 2021)
-
[논문]
Jiali Liu, Tegegne Tesfaye Haile, 강민철,
Argument Quality and Review Adoption: Interaction Effect of Product and Review Type
, ASIAN JOURNAL OF BUSINESS RESEARCH
, Vol.11
, No.2
, pp.22
-42
(Oct, 2021)
-
[논문]
Jun Ge, Tegegne Tesfaye Haile, 강민철,
Users’ Continuance Intention to Use a Mobile Application: Adapting Store Personality as Application Personality
, INTERNATIONAL JOURNAL OF ASIAN BUSINESS AND INFORMATION MANAGEMENT
, Vol.12
, No.3
, pp.133
-155
(May, 2021)
-
[논문]
Tegegne Tesfaye Haile, 강민철,
Mobile Augmented Reality in Electronic Commerce: Investigating User Perception and Purchase Intent Amongst Educated Young Adults
, SUSTAINABILITY
, Vol.12
, No.21
, pp.1
-28
(Nov, 2020)
-
[논문]
Kaziro Paul, Tegegne Tesfaye Haile, 강민철,
Uses and gratifications in developing user satisfaction and positive electronic word of mouth (eWOM) on facebook: A cross cultural study between South Korea and Tanzania
, INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENTIFIC & TECHNOLOGY RESEARCH
, Vol.9
, No.4
, pp.460
-470
(Apr, 2020)
-
[논문]
김종훈, 강민철, 김기민(Kimin Kim),
THE IMPACT OF CHARACTERISTICS OF ONLINE FAN COMMUNITY AND FANS ON LOYALTY TO STARS AND THE COMMUNITIES
, JOURNAL OF THEORETICAL AND APPLIED INFORMATION TECHNOLOGY
, Vol.97
, No.19
, pp.5166
-5184
(Oct, 2019)
-
[논문]
MAIDUL ISLAM, 강민철,
CONSUMERS’CULTURAL ATTITUDE TOWARD MOBILE ADVERTISING: AN EMPIRICAL INVESTIGATION AMONG DIFFERENT NATIONAL CULTURES
, JOURNAL OF THEORETICAL AND APPLIED INFORMATION TECHNOLOGY
, Vol.97
, No.5
, pp.1581
-1594
(Mar, 2019)
-
[논문]
이명호, 강주영, 강민철,
Cultural influences on B2B service quality-satisfaction-loyalty
, SERVICE INDUSTRIES JOURNAL
, pp.1
-21
(Sep, 2018)
-
[논문]
오리나, 양성병, 강민철,
What Makes Users Buy Paid Smartphone Applications? Examining App, Personal, and Social Influences
, JOURNAL OF INTERNET BANKING AND COMMERCE
, Vol.20
, No.1
, pp.1
-22
(Apr, 2015)
-
[논문]
강현수, 강민철, 윤소라, 김동주,
A consumer value analysis of mobile internet protocol television based on a means-end chain theory
, SERVICE BUSINESS
, Vol.7
, No.4
, pp.1
-27
(Oct, 2013)
-
[논문]
이상근, 강민철, 강현수,
Mechanisms underlying aggravation and relaxation of virtual aggression: a Second Life survey study
, BEHAVIOUR & INFORMATION TECHNOLOGY
, Vol.32
, No.7
, pp.735
-746
(Sep, 2013)
-
[논문]
이슬람마이듈, 강민철,
Impact of Social Networking Services on Education: A Case of Indian Overseas Students
, International Journal of Management, IT and Engineering
, Vol.2
, No.12
, pp.291
-310
(Dec, 2012)
-
[논문]
김창수, 강민철, 이상근,
I became an attractive person in the virtual world: Users’ identification with virtual communities and avatars
, COMPUTERS IN HUMAN BEHAVIOR
, Vol.28
, No.5
, pp.1663
-1669
(Sep, 2012)
-
[논문]
이상근, 강민철, 변원기, S. Trimi,
Innovation and imitation effects in Metaverse service adoption
, Service Business
, Vol.5
, No.2
, pp.155
-172
(Jun, 2011)
-
[논문]
강민철,
A proposed improvement to the multilevel theory for hierarchical decision-making teams
, JOURNAL OF MANAGEMENT & ORGANIZATION
, Vol.16
, No.1
, pp.151
-167
(Mar, 2010)
- 국내학술논문지
-
[논문]
정형철, 강민철, 임재옥, 김동주,
스마트 모바일 기기를 이용한 공공기관의 G4C에 관한 연구
, 사회과학연구논총
, Vol.29
, No.2
, pp.137
-158
(Dec, 2013)
-
[논문]
김우식, 김순미, 조인제, 양창규, 강민철,
SNS 이용자의 광고태도에 영향을 미치는 요인에 관한 연구: 페이스북 이용자를 중심으로
, Journal of Information Technology Application and Management
, Vol.20
, No.2
, pp.89
-107
(Jul, 2013)
-
[논문]
김동주, 강민철,
ICT 생태계 변화에 따른 국내 이동통신 사업자의 대응 전략에 대한 연구
, THE JOURNAL OF INFORMATION TECHNOLOGY AND ARCHITECTURE
, Vol.10
, No.2
, pp.197
-209
(Jun, 2013)
-
[논문]
최민석, 양성병, 강민철,
스마트 사이니지 광고에 대한 소비자의 지각된 가치 및 태도에 영향을 미치는 요인 연구
, Journal of Information Technology Application and Management
, Vol.19
, No.4
, pp.115
-135
(Dec, 2012)
-
[논문]
박주리, 강주영, 강민철,
합리적 행위이론에 기반한 인터넷 사용자의 건강지식 공유의도에 관한 연구
, 의료경영학연구
, Vol.6
, No.2
, pp.1
-21
(Jun, 2012)
-
[논문]
강민철, 곽수환, 김창수,
유비쿼터스 서비스의 역기능 분석 및 방지를 위한 제언
, 정보시스템연구
, Vol.19
, No.4
, pp.87
-109
(Dec, 2010)
-
[논문]
강민철, 곽수환, 김재경, 이상근,
An Exploratory Study of Success Factors of B2B e-marketplace in South Korea
, 대한경영학회지
, Vol.23
, No.4
, pp.2055
-2084
(Aug, 2010)
-
[논문]
강주영, 강민철,
융복합 산업의 이해와 IT 활용을 통한 융복합 산업 촉진방안에 관한 연구
, 정보시스템연구
, Vol.18
, No.1
, pp.47
-76
(Mar, 2009)
-
[논문]
이상근, 강민철, 임인순,
컨벤션 전담기구의 e-CRM 도입에 관한연구
, 서비스경영학회지
, Vol.9
, No.4
, pp.169
-200
(Dec, 2008)
-
[논문]
이상근, 강민철, 민석시,
시스템 다이내믹스 기법을 활용한 온라인 쇼핑몰의 전략에 관한 연구: 소비자의 구매 및 재구매 행동을 중심으로
, 경영정보학연구
, Vol.18
, No.3
, pp.91
-121
(Sep, 2008)
-
[논문]
이상근, 강민철, 민석기,
Ubiquitous CRM을 위한 프라이버시 보호에 관한 연구
, Samsng SDS Journal of IT Service
, Vol.4
, No.2
, pp.73
-87
(Sep, 2007)
-
[논문]
이상근, 강민철, 곽수환, 이건우, 김성홍,
Investigating of Adoption Paths between Pre-adoption and Post-adoption in Ubiquitous Services
, 대한경영학회지
, Vol.20
, No.1
, pp.289
-310
(Feb, 2007)
-
[논문]
박상준, 강민철, 강주영,
성공적인 EIP(Enterprise Information Portal) 구축을 위한 연구: S(사) 구축사례 분석
, 한국산업정보학회논문지
, Vol.11
, No.4
, pp.10
-24
(Dec, 2006)
-
[논문]
이상근, 강민철, 권종구,
e-공급망 인프라가 경쟁전략 역량 및 경쟁우위 성광에 미치는 영향에 관한 연구
, 대한경영학회지
, Vol.19
, No.5
, pp.1913
-1942
(Oct, 2006)
-
[논문]
이현무, 강민철,
IT 벤처기업의 경영성과 영향요인에 관한 연구
, 대한경영학회지
, Vol.19
, No.3
, pp.1059
-1092
(Jun, 2006)
-
[논문]
김보연, 강민철, 이상근,
인지적 몰입이 개인의 기술 수용에 미치는 영향: MP3 플레이어에 대한 실증 연구
, 경영정보학연구
, Vol.16
, No.1
, pp.45
-69
(Mar, 2006)
-
[논문]
강민철, 이상근, 정학희,
소비자 특성에 따른 웹 구매 적합성의 차이가 온라인 구매 의도에 미치는 영향에 관한 실증적 연구
, 한국산업정보학회논문지
, Vol.10
, No.4
, pp.26
-39
(Dec, 2005)
-
[논문]
이상근, 강민철, 김보연,
혁신확산이론을 바탕으로 한 정보통신기술의 수용요인에 관한 분석적 실증연구
, 정보시스템연구
, Vol.14
, No.2
, pp.257
-276
(Dec, 2005)
-
[논문]
강민철, 임호윤,
새로운 추론 기법 소개: 코드배열기반 추론
, 경영정보학연구
, Vol.14
, No.3
, pp.77
-92
(Sep, 2004)
-
[논문]
강민철,
팀 의사결정에 대한 이원적 단계 모델
, 경영정보학연구
, Vol.14
, No.2
, pp.37
-59
(Jun, 2004)
-
[논문]
곽수환, 강민철,
온라인 호텔 예약을 위한 다중 이동 에이전트 시스템에 관한 연구
, 한국지능정보시스템학회 논문지
, Vol.9
, No.1
, pp.1
-21
(Jun, 2003)
-
[논문]
강민철, 김용,
P2P 사이트의 서비스 충성도에 관한 연구
, 경영정보학연구
, Vol.12
, No.4
, pp.121
-137
(Dec, 2002)
-
[논문]
이헌성, 강민철,
기업 특성, 경쟁정보 관심도, 정보화 수준이 경쟁정보 활동에 미치는 영향
, 한국경영과학회지
, Vol.27
, No.4
, pp.167
-184
(Dec, 2002)
-
[논문]
강민철,
협동성과 정보 여분의 팀 성과에 대한 효과: 시뮬레이션 연구
, 경영정보학연구
, Vol.12
, No.2
, pp.1
-26
(Jun, 2002)
- 국제학술발표
-
[학술회의]
Maidul Islam, 강민철, 양성병,
A RESEARCH TO IDENTIFY THE RELATIONSHIP BETWEEN CONSUMERS‘ ATTITUDE AND MOBILE ADVERTISING
, Pacific Asia Conference on Information Systems (PACIS) 2013
(Jun, 2013)
-
[학술회의]
변원기, 이상근, 강민철,
Metaverse Likes Smart Phones
, The 27th Pan Pacific Conference 2010
, pp.143
-145
(Jun, 2010)
- 국내학술발표
-
[학술회의]
WU LINA, 강민철, 양성병,
만족도와 전환비용이 스마트폰 사용자의 전환 의도에 미치는 영향
, (사)한국지식경영학회 2013년 추계학술대회
(Dec, 2013)
-
[학술회의]
최민석, 양성병, 강민철,
디지털 사이니지의 현황과 미래
, 2012 CRM 컨벤션
, pp.313
-333
(Dec, 2012)
-
[학술회의]
김창수, 이상근, 강민철,
The Factors of Successful Metaverse: Community Identification in Metaverse
, 경영과학회 추계발표대회
, pp.592
-597
(Oct, 2010)
-
[학술회의]
변원기, 이상근, 강민철,
Why people experience virtual world equals why people travel
, 경영과학회 추계발표대회
, pp.303
-307
(Oct, 2010)
-
[학술회의]
이상근, 강민철, 한상준,
시스템 다이나믹스를 활용한 정보기술 수용에 대한 동태적 모형 개발
, IT와 미래경영
, Vol.2006
, No.1
, pp.431
-438
(Jun, 2006)
-
[학술회의]
이상근, 강민철, 민석기,
시스템 다이내믹스 기법을 활용한 온라인 쇼핑몰의 전략에 관한 연구-소비장의 구매 및 재구매 행동을 중심으로
, IT와 미래경영
, Vol.2006
, No.1
, pp.439
-446
(Jun, 2006)
-
[학술회의]
이상근, 강민철, 곽수환,
Critical Success Factors of B2B e-marketplace in Korea: An Exploratory Study
, Information Systems for Ubiquitous Society
, Vol.2005
, No.2
, pp.218
-224
(Nov, 2005)
-
[학술회의]
김보연, 강민철, 이상근,
혁신확산이론의 관점에서 본 정보통신 기술의 수용요인
, 경영정보학회 2005 춘계발표대회
, Vol.1
, No.1
, pp.283
-290
(Jun, 2005)
-
[학술회의]
강민철, 권종구, 이상근,
e-공급망 인프라가 기업성과에 미치는 영향에 관한 연구: 경로분석을 중심으로
, 경영정보학회 2005 춘계 발표대회
, Vol.1
, No.1
, pp.381
-388
(Jun, 2005)
-
[학술회의]
이건우, 강민철, 서윤교, 조위덕,
유비쿼터스 컴퓨팅 기술개발 동향과 uAuto 프로젝트
, 한국경영정보학회 2004 춘계학술대회
, pp.599
-604
(Jun, 2004)
-
[학술회의]
이헌성, 강민철,
경쟁정보를 위한 국내 기업의 활동에 관한 연구
, 2002년도 춘계학술대회
, pp.684
-695
(Jun, 2002)
|